Page 4 - OS_Voltino_Kurikul_2018_2019_web
P. 4

UVOD
            Kurikulum podrazumijeva i uključuje opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa rada i djelovanja s obzirom na odgovarajuće
            detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo i kontrolu postignuća prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama
            za odvijanje procesa. U školskoj teoriji i praksi kurikulum sadrži sve sadržaje, procese i aktivnosti koji imaju za cilj ostvarivanje ciljeva
            i zadataka obrazovanja na način da se promoviraju intelektualni, osobni, društveni i fizički razvoj djece/učenika. Školski kurikulum
            sadrži  aktivnosti i sadržaje koje možemo smatrati svojevrsnim specifikumom škole, zaštitnim znakom  njenog imidža.

            Ciljevi našeg školskog kurikuluma usmjereni su ponajviše na razvoj kompetencija učenika koje ga osposobljavaju za odgovoran
            odnos prema prirodi i okolišu, odgovoran odnos prema vlastitom zdravlju i brigu za zdravlje drugih, očuvanje vlastite povijesno-kulturne
            baštine i razvoj nacionalne kulture, aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom društvu, tolerantnost i život u multikulturalnom
            društvu te odgovoran odnos prema sebi i razvoju vlastitih sposobnosti.

            Školskim kurikulumom utvrđen je  razvojni (dugoročni) plan i  kratkoročni plan i program rada škole kroz izbornu nastavu,
            izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, te druge odgojnoobrazovne programe i projekte.

            Pri izradi školskog kurikuluma OŠ Voltino stavljen je naglasak na specifičnosti škole i sredine u kojoj škola djeluje. Središte i polazište
            rada na sadržajima školskog kurikuluma jesu potrebe i interesi naših učenika, roditelja i lokalne zajednice. U planiranju aktivnosti
            vodimo se načelima individualizma, nepristranosti i transdisciplinarnosti.

            Odgojno-obrazovna postignuća koja očekujemo da naši učenici posjeduju nakon završetka osnovne škole su: razvijene
            komunikacijske i matematičke kompetencije,  informatička pismenost, razumijevanje prirodnih fenomena, sposobnost kritičkog
            mišljenja i rješavanja problema, kreativnost, osposobljenost za cjeloživotno učenje, socijalne kompetencije i  osposobljenost za
            aktivnog građanina, poštivanje ljudskih prava i nenasilno rješavanje sukoba, pozitivan odnos prema vlastitoj kulturi i kulturi drugih
            naroda, solidarnost i humanost, razvijena svijest o vlastitom zdravlju i zdravlju drugih, razvijena sposobnost donošenja odluka o
            vlastitom profesionalnom razvoju te općenito usvajanje odgojnih vrijednosti dostojnih čovjeka.

            Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulumu su: postojanje stručne kompetencije učitelja, kvalitetna suradnja
            na relaciji roditelji – škola, podrška i pomoć lokalne zajednice.

            Da bi potencirali kroskurikularno poučavanje, Školski kurikulum je razrađen po odgojno – obrazovnim područjima koja uključuju izborne
            predmete, dopunsku i dodatnu nastavu te međupredmetne tematske cjeline u sklopu školskih projekata i izvannastavnih aktivnosti.
            Temelji se na Nacionalnom okvirnom kurikulumu i Nastavnom planu i programu.

            Dostupan  na mrežnim stranicama škole svim učenicima, roditeljima i ostalim zainteresiranim za rad i život naše škole.









































                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9