Odgojem protiv nasilja

Suočeni sa sve većom zaposlenošću i užurbanošću roditelja, narušenim međuljudskim odnosima u cjelini, te nedostatkom kvalitetnih sadržaja učenici sve češće posežu za nasilnim rješavanjima problema i sukobljavaju se međusobno ili s učiteljima. Slobodno vrijeme često provode izloženi nekontroliranom utjecaju medija. Nije zanemariva učestalost disfunkcionalnih obitelji u kojima se nadzor nad odrastanjem, obrazovanjem i odgojem ne provodi sustavno. Vođeni dosadom posežu za svim sredstvima privlačenja pozornosti –najčešće u negativnom kontekstu.

Upravo zato, a u skladu s europskim i svjetskim trendovima, u sklopu plana rada za školsku godinu 2007/08. pristupili smo provedbi programa Stop nasilju u školi ili sigurna škola za sve.

Cilj projekta je djeci osigurati povoljne uvjete rast u školi, omogućiti skladan život u školskom okruženju. Imperativ je omogućiti da se djeca osjećaju sigurno, da su prisutni rijetki slučajevi nasilja, da vlada pozitivno školsko ozračje koje omogućava zdrav rast i razvoj učenika. program predvođen projektnim timom provode razrednici od 4. do 7. razreda.

U narednom periodu provest će se anketiranje učenika i učitelja o stanju sigurnosti u školi, te u skladu s rezultatima ankete pristupiti realizaciji plana kroz provođenje niza radionica. Svrha im je promicanje pozitivnih vrijednosti, potaknut kvalitetno druženje i poboljšati komunikaciju, učenike osposobljavati za kvalitetnije sudjelovanje u životu i radu škole, te nove načine suočavanja sa stresnim situacijama i nenasilne načine rješavanja sukoba.


Prema godišnjem planu provedeno je kontrolno anketiranje učenika o stanju sigurnosti u školi.
O stanju sigurnosti učenici su se izjasnili ovako:
67% učenika se osjeća sigurno u školi (smanjenje u odnosu na prvo anketiranje za 17%)
Najčešće učenici jedni druge:
psuju – 57% (povećanje od 6%)
vrijeđaju -55% (smanjeno za 1%)
rugaju se – 51% (povećanje od 3%)
 udaraju – 41% (smanjenje od 2%)
NESIGURNA MJESTA U ŠKOLI SU:
WC-i u prizemlju i na katu – za oko 48% učenika (povećanje od 8%)
Učionica br.32 – 49% (povećanje za oko 35%)
Svlačionica – za 24% učenika (smanjeno za 9%)
SIGURNA MJESTA SU:
Učionica br. 26 – 55% (povećanje za oko 7%)
Učionica br. 25 – 53% (povećanje za oko 7%)
Knjižnica – za 44% učenika (smanjenje za oko 38%)
Dvorane – za 45% učenika (smanjenje za oko 13%)
Blagovaonica – za 37% učenika (smanjenje za oko 20%)
Podatke o kontrolnom anketiranju pogledajte na tablicama i grafikonima u prilogu.

RADIONICE
Dosad provedene radionice naišle su na izvrstan odaziv učenika radne skupine što se vidi iz prikupljenih podataka s evaluacijskih listića.
Prosječno ocjenom ODLIČAN učenici su ocijenili:
Sadržaj radionice – 77,31% Izvođenje radionice – 71,16% Vlastiti doprinos na radionici – 70,39% Voditelja – 85,59% S velikim nestrpljenjem očekujemo rezultate narednih radionica.

Projektni tim


Radionice "Moj anđeo dobrote i nenasilja"
Radionice "Nenasilne igre na kompjuteru"
Radionica "Prijeđi crtu"


Gornja tablica prikazuje obrađene rezultate anonimnog anketiranja roditelja na temu sigurnosti u našoj školi.
Pošto je tablica opsežna detaljnije je možete proučiti ako je skinete na vaše računalo. (Tablica je u MS Excel formatu).

[NA VRH STRANICE]