Knjižnica OŠ Voltino

Informacije o radnom vremenu, djelatnosti, posudbi knjiga
i zadacima školske knjižnice

Zadaci školske knjižnice

Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno–obrazovnog i knjižničnog sustava, te je izravno uključena u nastavni proces i učenje.
Ona je, kao izvor informacija i znanja, prije svega namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovne nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja slobodnog vremena.
Školska knjižnica ima cilj da osposobi učenike za cjeloživotno učenje, da postanu informacijski pismene osobe tj. one osobe koje će naučiti kako učiti, kako naći informacije koje su joj potrebne i kako ih obraditi da i drugi mogu učiti iz njih.

Danas je svaki pojedinac, pa i naš učenik, izložen informacijskom obilju. No, informacije do nas dopiru nefiltrirane, potičući pitanja o njihovoj autentičnosti, valjanosti i pouzdanosti.
Od učenika se više ne očekuje postojano pamćenje mnoštva rascjepkanih činjenica već sposobnost neprestanog učenja te osposobljenost za kvalitetno upravljanje vlastitim procesom učenja.
Godišnjim planom i programom rada određeni su zadaci školske knjižnice koji se kontinuirano, tijekom cijelog školovanja u osnovnoj školi, ispunjavaju u razrednoj i predmetnoj nastavi.
Svi planirani programski sadržaji za osposobljavanje učenika-korisnika školske knjižnice ostvaruju se u skladu sa ciljevima za određene dobne skupine.
Dokazano je da suradnja knjižničara i učitelja utječe na postizanje više razine pismenosti, čitanja, učenja, rješavanja problema i svladavanja informacijskih i komunikacijskih vještina.


Radno vrijeme i smještaj knjižnice

Od ponedjeljka do petka. Od 8 do 14 sati.

Smješteni smo u prizemlju naše škole na površini od 64 m.

Čitaonica posjeduje:

  • 18 čitateljskih mjesta.
  • 7165 jedinica građe.
  • Časopise: Olimp, Bašćina, Zrno, Smib, Modra lasta, Hrvatske šume, Jezik.
  • Stripovi: Gaturro

Kako pronaći knjigu u knjižnici?

Na policama se nalaze oznake koje će olakšati snalaženje:

  • M - Književnost za najmlađe (1. i 2. razred)18 čitateljskih mjesta.
  • N - Narodna književnost.
  • D - Dječja književnost (3. - 6. razreda)
  • O - Književnost za mladež (7. i 8. razred)
  • I - Igrokazi

Referentna zbirka

Enciklopedije, Leksikoni, Atlasi, Rječnici, Priručnici – ne posuđuju se izvan prostora knjižnice.


Što još možemo raditi u knjižnici?

  • Naučiti kako pronaći knjigu i koristiti knjižnicu.
  • Sudjelovati na radionici.
  • Dobiti pomoć oko pisanja referata, izrade plakata, odabira literature
  • Baviti se istraživanjem
  • U knjižnici se mogu organizirati izložbe, susreti s književnikom, predstavljanja knjiga, organizirati boravak u slobodno vrijeme, igrati društvene igre, obrada tema po izboru.

Posudba knjiga u knjižnici

Možete posuditi dvije knjige na rok od 15 dana. Jedna lektira i jedna za slobodno čitanje. Uvijek se može produžiti rok posudbe ukoliko niste stigli pročitati.


Zadaci školske knjižnice

Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno–obrazovnog i knjižničnog sustava, te je izravno uključena u nastavni proces i učenje.
Ona je, kao izvor informacija i znanja, prije svega namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovne nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja slobodnog vremena.
Školska knjižnica ima cilj da osposobi učenike za cjeloživotno učenje, da postanu informacijski pismene osobe tj. one osobe koje će naučiti kako učiti, kako naći informacije koje su joj potrebne i kako ih obraditi da i drugi mogu učiti iz njih.

Danas je svaki pojedinac, pa i naš učenik, izložen informacijskom obilju. No, informacije do nas dopiru nefiltrirane, potičući pitanja o njihovoj autentičnosti, valjanosti i pouzdanosti.
Od učenika se više ne očekuje postojano pamćenje mnoštva rascjepkanih činjenica već sposobnost neprestanog učenja te osposobljenost za kvalitetno upravljanje vlastitim procesom učenja.
Godišnjim planom i programom rada određeni su zadaci školske knjižnice koji se kontinuirano, tijekom cijelog školovanja u osnovnoj školi, ispunjavaju u razrednoj i predmetnoj nastavi.
Svi planirani programski sadržaji za osposobljavanje učenika-korisnika školske knjižnice ostvaruju se u skladu sa ciljevima za određene dobne skupine.
Dokazano je da suradnja knjižničara i učitelja utječe na postizanje više razine pismenosti, čitanja, učenja, rješavanja problema i svladavanja informacijskih i komunikacijskih vještina.