Page 93 - Kurikul Osnovne škole Voltino za šk.g. 2025/2026.
P. 93

ŠKOLSKI KURIKUL
                                                        2025./2026

                       Način vrednovanja           Učenici će nakon izrade proizvoda prodavati iste na
                                                   sajmovima koja su planirana od strane školske
                                                   zadruge.
                       Troškovnik                  Troškovnik nije fiksan već proizlazi iz planiranih potreba
                                                   realizacije (oko 200 eura).


                       Naziv aktivnosti            PIŠEM , ČITAM , VJEŽBAM
                                                   –  SURADNJA SA ŠKOLOM OŠ BRAĆE RADIĆ

                       Ciljevi                     Projekt „Pišem, čitam, vježbam“ osmišljen je kako bi
                                                   se, kroz igru i kreativne aktivnosti, kod djece razvile
                                                   vještine urednog, čitljivog i brzog pisanja, potaknula
                                                   koncentracija te stvorila pozitivna navika pisanja.
                                                   Povećati kvalitetu pisanja kod učenika nižih razreda
                                                   osnovne škole kroz poticanje grafomotoričkih vještina,
                                                   koncentracije i kreativnog izražavanja. Redovita
                                                   tjelesna aktivnost, uključujući sport i vježbanje,
                                                   ima pozitivan utjecaj na kognitivne funkcije koje su
                                                   ključne za razvoj vještina pisanja i čitanja kod djece.
                                                   Kroz strukturirane sportske aktivnosti učenici ne
                                                   razvijaju samo motoričke sposobnosti. Utjeće se na
                                                   poboljšanje koncentracije i pažnje, tjelesna aktivnost
                                                   potiče bolju prokrvljenost mozga, što
                                                   rezultira povećanom sposobnošću fokusiranja, što je
                                                   ključno za uspješno čitanje i pisanje. Razvoj fine
                                                   motorike/Vježbe koje uključuju koordinaciju ruku i
                                                   očiju (npr. bacanje lopte, hvatanje, precizni pokreti)
                                                   pridonose razvoju fine motorike, koja je važna
                                                   za pisanje rukom.
                                                   Jačanje radne memorije/Sport zahtijeva brzo
                                                   donošenje odluka, pamćenje pravila i strategija, što
                                                   potiče radnu memoriju – sposobnost koja je ključna za
                                                   razumijevanje pročitanog teksta i organizaciju pisanog
                                                   sadržaja.
                                                   Smanjenje stresa i anksioznosti/Kretanje pomaže
                                                   u regulaciji emocija, smanjuje napetost i stvara
                                                   pozitivno okruženje za učenje, čime se olakšava
                                                   usvajanje jezičnih vještina.
                                                   Povezanost s međupredmetnim kurikulumom
                                                   Sport i vježbanje mogu se povezati s nastavom jezika
                                                   kroz:
                                                   opisivanje pokreta i pravila igre (razvijanje izražavanja)
                                                   vođenje dnevnika aktivnosti (pisanje)
                                                   čitanje uputa i sportskih tekstova (razumijevanje
                                                   pročitanog)
                       Namjena                     Učenici 1., 2. i 3. razreda




                                                            93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98